• 1. Om Swishkorgen

Företaget har sitt säte i Luleå. Företagets postadress är Edeforsgatan 24 97438 Luleå. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@swishkorgen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.​​​​
 

  • 2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@swishkorgen.se
 
  • 2.1 Beställning
Vid köp Av självplockstjänst förbehåller vi oss rätten att neka köpare som anses göra det för planerad stöld av varor genom att inte betala för det som plockas ur korgen. Köparen ansvarar själv för att innehållet i korgen stämmer överens med rapporterad försäljning, ifall mer än 10% av innehållet inte är med i rapporterad försäljning får vi häva hela tjänsten.
 
  • 3. Leverans
Våra normala leveranstider är 3-7 dagar för en ny kund, tidigare kund får leverans automatiskt vid behov. OBS! Beställningar lagda på helger tas hand om tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@swishkorgen.se.
 
  • 3.1 Frakt och leverans
Vi levererar utan extra kostnad till din service inom luleå centrum och ca 1 mil utanför. Har ni verksamhet längre bort men vill fortfarande få ta del av vår service, så kan vi emot en offertkostnad för resan komma överens om ett prisvärt alternativ.
 
  • 4. Priser
Alla priser av vår verksamhet anges i SEK och alla priser är ex 12-25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
 
  • 5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Om det inte framgår annat i signerat kontrakt
 
  • 5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@swishkorgen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilken tjänst som returneringen gäller framgå klart och tydligt. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen ifall det väldigt tydligt framkommer någon form av stöld har begåtts.
 
  • 5.2 Ångerrätt för 60 Dagar Garanti:
Vid utnytjande av 60 dagar garanti skall enbart kostnaden av månadsbeloppet för tjänsten Swishkorgen (99:-/månaden) returneras, där enstaka extra tilläggskostnader från kunds egen begäran inte tillämpas för återbetallning, så som hyrning av kyl eller anpassning av korgprodukter. Det returnerade beloppet skall betalas tillbaka i dubbelmängd av vad som har hunnits faktureras.
 
  • 5.3 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
 
  • 6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 
 
  • 6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@swishkorgen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
 
  • 7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
 
  • 8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
 
  • 9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
 
  • 10. Personuppgiftslagen
Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
 
  • 11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
 
  • 12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.